Teema: Majandus, poliitika
Pealkiri:
Strateegia käsiraamat. Kuidas luua võidustrateegiatAutor(id): Richard Koch
Kujundaja: Mae Rand
Kirjastus: Äripäev
Linn: Tallinn
Aasta: 2007
Originaalkeel: inglise keel
Tõlkija: Anne Vee
ISBN: 9789985625859
Lehekülgi: 366
Sari: Äripäeva raamat
Seisukord: normaalses korras raamat
Mõõdud: 143 × 215 mm
Suurus: tavaformaat, pehme köide
Sisu:
Vähe on raamatuid, mis juba esimesel leheküljel lugeja endasse haaravad ja kaasa mõtlema sunnivad, tekitades vastupandamatu kiusatuse loetut viivitamatult praktikas proovida. Üheks selliseks teoseks on Richard Kochi «Strateegia käsiraamat». Pole ka ime, sest raamatu on kirjutanud mees, kelle teoste hulka kuulub muuhulgas ülipopulaarne «80:20»-triloogia ning kelle majanduse tulevikuprognoosid on temast teinud lisaks hinnatud kirjanikule ka eduka ettevõtja ja investori.
Raamatu esimene osa keskendub äriüksuse strateegiale ning on tee-ise-tüüpi käsiraamat, aidates sammhaaval luua just enda äriühingule sobiv strateegia. Teine osa keskendub korporatiivstrateegiale. Just selle osa kirjutas autor täies mahus uuesti, muutes eelnevalt märkimisväärselt oma arusaamu korporatiivstrateegiast.
Kui teose kaks esimest osa on praktikas koheselt rakendatavad strateegia-loomise käsiraamatud, siis raamatu kolmas osa koosneb lühiesseedest strateegiliste mõtlejate teemal. Need on inimesed, kelledelt on autori arvates kõige enam õppida. See osa annab kiire ülevaate gurude mõttekäikudest ning vajalikud põhiteadmised erinevatest suundadest. Neljas osa koosneb samuti esseedest, käsitledes strateegilisi kontseptsioone, tööriistu ja tehnikaid. See on kokkuvõte märksõnadest ja meetoditest, mida strateegia formuleerimisel kasutatakse. Raamatu viies osa vaatleb strateegilisi muutusi 21. sajandil, keskendudes kasvava tulu, võrgu ja neti mõjudele.
Strateegia kasutamisel on alati võimalik ka selle väärkasutamine. Seepärast tuleb täpselt teada, mis see strateegia siiski on, milleks seda vaja läheb ja kuidas luua just enda ettevõttele sobiv strateegia. Kasulik on see nii äriüksuse tasemel kui ka kogu ettevõtet hõlmaval, korporatiivsel pinnal. Autori sõnul pole strateegiast kasu, kui üks rühm inimesi koostab plaani, teine rühm inimesi teeb soovitusi ja jälgib nende sooritamist. Uut strateegiat tuleb Kochi sõnul kohandada vastavalt tegelikele inimestevahelistele suhetele (töötajad, kliendid, tarnijad jne), seda tuleb järk-järgult tutvustada ning muuta vastavalt olude muutumisele. Strateegia aluseks olevate eelduste kehtivust peab pidevalt testima, tõestama ja ümber lükkama. See omakorda eeldab, et strateegia arengut peavad juhtima õiged inimesed. Äriüksuse strateegia peaks välja töötama iga strateegilise üksuse tegevjuht, korporatiivstrateegia aga juhataja ja tegevjuhid, kuid nende poolt loodut peaksid saama kontrollida ja mõjutada vaid parim osa üksuste juhtidest.
Loomulikult, alati on äriühingul võimalik palgata omale strateegiakonsultant kes kogu töö ära teeb ja kallis teenus õigustab end peaaegu alati. Kuid on üks asi mida need konsultandid Richard Kochi sõnul mitte kunagi ei ütle. Nimelt seda, et nende meetodite põhjal saavutatud edu ja kasum on saavutatavad ka siis kui tegevjuhid ise oskaksid strateegiat välja töötada. Veelgi enam, tulemused oleksid siis isegi veel paremad.
Ettevõtte strateegia
aitab määratleda teie äritegevuse erinevaid osasid ja tegevusi, mida on vaja teha, et olla edukas
näitab detailselt, kust tuleb põhiline kasum ja käive ning miks
aitab mõista klientide perspektiivi ja seda, miks nad ostavad teilt või konkurentidelt
näitab, kuhu kontsentreerida peamised jõupingutused ja raha
aitab välja töötada võimalused, kuidas kasumit parandada
aitab mõista, miks olete teatud valdkonnas või ettevõtmises edukas või mitteedukas
toob esile puuduvad oskused
aitab kindlaks teha tegevused või tooteliinid, millest loobuda või mida ära müüa
näitab, millistesse klientidesse tasub kõige enam panustada ja kuidas kasvatada nende lojaalsust
Richard Koch on 18 tunnustatud raamatu autor, kaasa arvatud ülieduka «80:20»-triloogia looja. Lisaks loengutele ja majanduse tulevikuprognoosidele on Koch ka edukas ettevõtja ja investor. Tema ettevõtete hulka kuuluvad Filofax, Belgo, Plymouth Gin, Capstone ja Betfair. Ta on erinevate ettevõtete juhtkonnas, kaasa arvatud mitmed riskikapitali firmad Luksemburgis ja Suurbritannias. Hariduse on ta omandanud Pennsylvania ja Oxfordi ülikoolis.
Originaali pealkiri: The Financial Times guide to strategy: how to create and deliver a winning strategy
Märksõnad:
äriettevõtted
ärijuhtimine
juhtimine
strateegiline juhtimine
strateegiad
käsiraamatud
Sari: Äripäeva raamat
Hind: -
Hetkel on otsas*
*Jäta enda
märge ootenimekirja, siis saame sulle eelisjärjekorras saata teavituse kui raamat on jälle saadaval.
Soovin teavitust raamatu saabumisel:
Strateegia käsiraamat. Kuidas luua võidustrateegiat, Richard Koch, Äripäev 2007Palun kontrolli üle punasega märgitud väljad
Vaikimisi me ei teavita raamatukogudest mahakantud, templitega ega keskmisest kulunumas seisukorras eksemplaridest. Kui siiski soovid nende kohta teavitust, siis lisa vastavatele ridadele linnukesed.
Ootenimekirja kandmine on ainult teavituse jaoks, kui raamat saabub poodi. Vormi täitmine ei pane sulle ostukohustust, sest osad väljaanded on haruldasemad kui teised, siis pole meil võimalik kuidagi ennustada täpset aega, millal raamat võib taas müügile tulla.