Teema: Pedagoogika ja lastekasvatus
Pealkiri:
Sissejuhatus kasvatusteadusseAutor(id): Sirkka Hirsjärvi ja Raija Huttunen
Kujundaja: Igor Balashov
Kirjastus: Medicina
Linn: Tallinn
Aasta: 2005
Originaalkeel: soome keel
Tõlkija: Meri-Liis Laherand
ISBN: 9985829662
Lehekülgi: 216
Seisukord: raamatukogust kustutatud eksemplar templite ja kirjetega, kaaned kohati kulunud, leheservad pisut määrdunud, sisu korras
Mõõdud: 165 × 235 mm
Suurus: tavaformaadis, pehmete kaantega
Sisu:
RAAMAT ASUB LAOS, SAADAVAL 1-3 PÄEVA JOOKSUL. 069
See teos on mõeldud kasvatusteaduste aluste õpikuks. Autorite taotlus oli visandada ülevaatlik pilt kasvatusest ja õpetusest ning neid uurivast teadusest. Raamatus vaadedakse teadust, mille nimi on kasvatusteadus, otsitakse selle tunnusjooni ja uurimisobjekte.
Sisukord
I Sissejuhatus
SISSEJUHATUS
II Kasvatuse lähtekohti ja põhimõisteid
KASVATUST PUUDUTAVA MÕTLEMISE JA TEADMUSE OLEMUS
Kasvatust puudutav argimõtlemine
Teaduslikud teadmised ja teaduse tunnused
KASVUKESKKONNAD NING SOOME KASVATUS- JA HARIDUSSÜSTEEM
Formaalne ja informaalne kasvatus
Perekond kasvukeskkonnana
Soome kasvatus- ja haridussüsteem
Hariduse majandamine
KASVATUST PUUDUTAVAD PÕHIMÕISTED
Kasvatus
Kasvatus protsessi või tulemusena
Kasvatus, õpetus ja koolitus
Areng ja õppimine
KASVATAJA TEGEVUS
Kes on kasvataja?
Vanemlus kui psühholoogiline ja sotsiaalne nähtus
Psühholoogiline vanemlus
Kas ”head” vanemat on üldse olemas?
Mille poolest on vanemad lapsele tähtsad
Kasvatusteadvus
KASVATUSVÄÄRTUSED JA KASVATUSE EESMÄRGID
Kasvatuse suhe väärtustega
Inimkäsituse tähtsus
Eetika, moraal ja kasvatus
KASVATUS JA TEADMISED
Mida kujutavad endast teadmised?
Teadmiste tähtsus ja roll
III Kasvatusteaduse ülesanded ja uurimisobjektid
KASVATUSTEADUSE OLEMUS
Kasvatusteadus ja selle mitmetahulisus
Teaduse mõiste ja kasvatusteaduse ülesanded
Teaduse mõiste
Mõistete määratlemine
Teaduslik traditsioon
KASVATUSTEADUSE SUHE LÄHITEADUSTEGA
Teaduste liigitus ja liigitamise problemaatilisus
Teaduste integratsioon
KASVATUSTEADUSE UURIMISOBJEKTID
Mis on kõige tähtsam?
Eesmärgid ja teadustöö ideoloogia
Teadustöö eesmärgid
Vajadus uurimuste järele
Uurimisobjektid teaduse sisestruktuuri valguses
Haridusuuringute valdkonnad
Pereuuringute valdkonnad
TEADUS, VÄÄRTUSED JA EETIKAKÜSIMUSED
Teaduse suhe väärtustega
Uurimistöö eetika
IV Pedagoogilised suunad ja ajaloolised pealiinid
KASVATUS JA ÜHISKONNA ARENG
Primitiivsed ühiskonnad
Agraar- ja feodaalühiskonnad
Industriaalühiskonnad
MUUTUVAD ARUSAAMAD LAPSEPÕLVEST
Lapsepõlve ajalugu
Uuemad lapsepõlveuurimused
KASVATUS VANAAJAL NING KREEKA HUMANISM
UUSAJA KASVATUSIDEED JA PEDAGOOGILISED SUUNAD
Pedagoogiline realism ja romantismi ajajärk
Progressiivpedagoogika
John Dewey ja probleemõpe
Töökoolipedagoogika
Vabaduspedagoogika ja Montessori-pedagoogika
Steiner-pedagoogika
Freinet-pedagoogika
SOOME KOOLIKASVATUSE JA KASVATUSTEADUSE PEALIINID
Koolikasvatuse arenguetapid
Kasvatusteaduse arenguetapid
V Kasvatusteaduslik uurimistöö
UURIMISTÖÖ JA SELLE KÄIK
Uurimistöö määratlused
Uurimistöö tüüpilised etapid
Uurimisaruanne
TEADUSUURINGU ÜLESANDED
Kirjeldamine ja võrdlemine
Seletamine ja ennustamine
Mõistmine
KASVATUSTEADUSE UURIMISMEETODID
Mõistete määratlemine
Uurimisstrateegiad ja paradigmad
EKSPERIMENTAALNE UURIMISSTRATEEGIA
Eksperimentaalse strateegia tunnused
Klassikaline katseseade
Eksperimentaalse uurimusega seotud mõisted
Eksperimentaalse strateegiaga seotud probleemid
MÕJUTUS- JA EX POST FACTO -UURIMUSED
Mõjutusuurimused
Ex post facto -uurimused
SURVEY-TÜÜPI UURIMUSED
KVALITATIIVSED UURIMISMEETODID
VI Kasvatuse tulevikuväljavaated
KOOLITUS JA ÜHISKONNA MUUTUMINE
Inimene tulevikku suundujana ja tuleviku kujundajana
Muutuste põhisuunad
Originaali pealkiri Johdatus kasvatustieteeseen. Eesti keeles
Märksõnad
pedagoogika
kasvatus
haridusuuringud
kõrgkooliõpikud
Hind:
16,00 EUR