Teema: Majandus, poliitika
Pealkiri:
Hindamatu. Õiglase väärtuse müüt (ja kuidas seda ära kasutada)Autor(id): William Poundstone
Kirjastus: Äripäev
Linn: Tallinn
Aasta: 2012
Originaalkeel:
Tõlkija: Kaspar Müürsepp
ISBN: 9789949464784
Lehekülgi: 368
Seisukord: normaalses korras raamat
Mõõdud: 210x155 mm
Suurus: tavaformaadis, kõvade kaantega
Sisu:
Enamik ettevõtteid ei jäta kivi kivi peale, kui on vaja kindlaks teha, mis inimeste maksevalmidust mõjutab. Miljoni dollari küsimus on: mida inimesed tegelikult tahavad? Viimase aja üks suuremaid äribestsellereid „Hindamatu“ annab sellele küsimusele otsekohese vastuse – me tahame rohkem ja odavamalt. Veedame oma elu otsides madalaimat hinda ehk arve, mis muudaksid meid õnnelikuks. Arvukad psühholoogilised katsed on aga demonstreerinud, et sellest, milline hind on „madalaim“ või „kõrgeim“, ei ole meil tegelikult vähimatki ettekujutust. Humoorikas ja intrigeeriv, avabki „Hindamatu“ ukse hinnakujunduse ning meie ostuotsuste taga olevasse vastuolulisse maailma.
Prada kauplused müüvad paari röögatult kallist eset selleks, et suurendada kõigi ülejäänud kaupade läbimüüki. Inimesed tavatsesid laadida muusikat alla tasuta, ent siis veenis Steve Jobs neid selle eest raha maksma. Kuidas? Küsides 99 senti loo eest. Sel hinnal oli hüpnootiline mõju: 99 sendi poe kasumimarginaal on kaks korda suurem kui Wal-Martil. Miks tekstsõnumite saatmise eest tuleb raha välja käia, ent e-kirjad on samal ajal tasuta? Miks muutuvad pakendid üha väiksemaks, et hinda „samal tasemel“ hoida? Vastus on lihtne: hinnad on kollektiivne hallutsinatsioon.
Rahvusvahelises bestselleris „Hindamatu“ paljastab Poundstone väärtuse varjatud psühholoogia. Arvud, mis meie maailma pöörlema panevad, ei ole nii kindlad, muutumatud ja loogiliselt põhjendatud, kui need tunduvad olevat. Juba 1960. aastate lõpul näitasid psühholoogid oma katsetes hindade sügavat mitmetähenduslikkust. Katsetest selgus, et meil puudub loomuomane võime määrata asjade „õiglast“ hinda – me konstrueerime hinnad keskkonnast saadud alateadlike, sageli irratsionaalsete vihjete põhjal.
Ei võtnud kaua aega, et turundajad selle avastuse üles korjaksid. Hinnakonsultandid annavad kaupmeestele nõu, kuidas nutika numbrimaagia abil (mõtle näiteks hindadele nagu 9,99!) veenda kliente maksma rohkem vähema eest ning läbirääkimiste koolitajad pakuvad sarnast nõu lepinguid sõlmivatele ärimeestele. Uus hinnapsühholoogia dikteerib hinnasiltide, menüüde, reklaamide, kinnisvarakuulutuste, laenupakkumiste ning sooduskampaaniate disaini. Hinnad on kõigist suurimad mõjutajad üldse. „Hindamatu“ on asendamatu igaühele, kes ei soovi „maksta õhu eest“ ning kel tuleb tegemist teha läbirääkimistega.
Hind:
19,00 EURTeema
Majandus, poliitika alla viimati lisatud:
Anu Reiljan, Ettevõte: teooria ja rakendused,
Võru Täht, 2004, hind: 5,00 eurot
Dave Marcum, Mahan Khalsa ja Steve Smith, Äriline mõtlemine. Kuidas juhtida enda ja oma alluvate mõttetööd?,
Väike Vanker, 2005, hind: 7,00 eurot
Ekspordi alused,
Külim, 1998, hind: 3,50 eurot
Tõnu Mauring, Isiklik müük,
Tartu Ülikooli Kirjastus, 1997, hind: 7,00 eurot
Guy Browning, Juhtimine rohujuure tasandil,
Varrak, 2003, hind: 0,50 eurot
John P. Kotter, Lorne A. Whitehead, Ideemüük. Hea mõtte päästmine mahatrampijate eest,
Äripäev, 2011, hind: 16,00 eurot
Ekke Lainsalu, Hinna kaitsmise saladused. Täiuslik abivahend, mille abil müüa kallimalt kui seni,
Müügitreeningute Keskus, 2016, hind: 12,00 eurot
Harry Roots, Loenguid organisatsiooniteooriast,
Sisekaitseakadeemia, 2005, hind: 9,00 eurot
Ivo Rull; keeletoimetaja Anneli Sihvart, Populismist. Eneseabiõpik valijatele, käsiraamat poliitikutele,
Rull & Rumm, 2014, hind: 7,00 eurot
Marina Kaas, Eesti ettevõtluse taassünd 1987-1991,
TEA Kirjastus, 2009, hind: 20,00 eurot
Majandus, poliitika all on 2366 raamatut. Klõpsa
siia, et näha täielikku loendit!